Voor het stimuleren van elektrische mobiliteit op de werkvloer
Elektrisch rijden heeft in Nederland een enorme vlucht genomen. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische auto ter vanging van een auto die op diesel of benzine rijdt. Maar het kan nog beter. Het zou enorm helpen als bedrijven ook een extra duurzaam stapje willen zetten door een laadinfrastructuur op en rond het bedrijfsgebouw te plaatsen om zoveel mogelijk medewerkers te stimuleren om elektrisch te gaan rijden. Hoe kunnen ze dat het beste doen en wat zijn de voordelen? Je leest het hieronder.
Aantrekken en behouden van talenten
Het aanbieden van een laadinfrastructuur voor medewerkers is een goed plan als je als bedrijf nieuwe medewerkers wil werven en bestaand personeel in huis wil houden. Het is voor hen dan aantrekkelijk om altijd met een elektrisch voertuig (auto, scooter, fiets) naar de zaak te komen die ze dan kunnen opladen. Met
laadpalen voor bedrijven laat je als bedrijf zien dat je ook om duurzaamheid geeft. En dat is wel iets waar veel mensen de voorkeur aan geven tegenwoordig.
Verminderen van de CO2-uitstoot
Door iedereen in het bedrijf te stimuleren om hun reguliere voertuig in te ruilen voor een elektrisch exemplaar, is het altijd verstandig om een laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen aan te (laten) leggen. Want hoe meer mensen overstappen op elektrisch rijden, hoe groter de bijdrage aan het verminderen van de CO2-uitstoot. Zo komen we tezamen sneller bij de duurzaamheidsdoelstellingen die we als Nederland moeten gaan behalen en aan het verminderen van onze ecologische voetafdruk.
Kostenbesparingen op brandstof
Voor iedereen op het werk levert een laadinfrastructuur een fijne kostenbesparing op, omdat elektriciteit doorgaans flink goedkoper is dan de traditionele fossiele brandstoffen. En als medewerkers minder financiële lasten hebben, zijn ze vaak sneller tevreden in het leven en blij zijn op hun werk. Zeker als hun bedrijf het faciliteert. Bovendien kan een bedrijf vaak ook profiteren van belastingvoordelen, of subsidies, voor het installeren van laadinfrastructuur.
Imagoverbetering
Wil je als bedrijf een beter aanzien hebben? Het bijdragen aan duurzame mobiliteit van medewerkers, en ook gasten, zorgt gegarandeerd voor een beter imago. Voor een bedrijf dat zijn betrokkenheid toont bij milieuvriendelijke initiatieven kan het een concurrentievoordeel opleveren én het imago van het bedrijf versterken. Dat is feitelijk een win-winsituatie.
Laadpalen plannen voor uitbreiding
Door nu laadinfrastructuur bij een bedrijf te implementeren, is het voorbereid op een toenemend gebruik van elektrische auto’s, scooters en fietsen. Naarmate elektrisch rijden populairder wordt, neemt uiteraard ook de vraag naar laadmogelijkheden toe. En dat juichen wij toe. Door vooruit te denken en te investeren in laadinfrastructuur, kunnen bedrijven anticiperen op deze groei en mogelijke capaciteitsproblemen in de toekomst voorkomen.
Een elektrische auto is een goed idee. Maar lees vooral ook dit
blog over de elektrische fiets. Ook die heeft veel voordelen. Lees maar.